Tidsomställningen

Ja, den årliga tidsomställningen när du ska ställa fram klockan och få en mindre timmas sömn! En gång hade jag coh sofia en stortmegabråk om hur och när man ska ställa fram den och vad som sker. Till slut kom vi på att det vi sa vad exakt samma sak. fast vi sa det på olika sätt. än idag kan vi skratta om hur vi bråkat och än idag tar vi upp det och vägrar lyssna på den andra för hon har fel.

I lördags så tog jag det mega lugnt, gick ut på en promenad med Karo och hunden. gick hem och på kvällen åkte jag till andreas lägenhet. Sedan kom Robin, taiju, seb, mar, ny tjej, ben och Stina. Vi skulle ta bussen hem vid tvåtiden men pga den här konstiga iden med tidsomställningen så missade vi bussen. men sådan tur är så har ju jag städat så fint och skrubbat sofforna så de dög bra som sängar åt tjejerna medans killarna fick ta golvet. hahaha!

Tidigtt på söndagmorgon åkte jag och stina hem till woodingdean igen (hon fortfarande väldigt illamående). när jag kom hem igen så åkte jag och karo till asda och köpte mat. när jag kom hem från mataffären så hade min hostmamma hela släkten här så jag fick inte en ledig stund förrän efter middagen.

MÅNDAGEN

Jo, dagen kom när jag skulle börja min praktik på vår traditionella tisdagspub (och alla andra dagar med i veckan) King and Queen. Jag gick först tidigt på morgonen och lämna in ansökan för min examen i maj, sedan ner till pubben. Under hela dagen fick jag lära mig to pull a pint, blanda cocktails, ta emot beställningar,  stå i kassan och hur hela verksamheten funkar. otroligt spännande var det, men det bästa av allt, de gjorde sig itne till när de prata engelska med mig men jag förstod (nästan) allt ändå :D :d överlycklig!

mitt pass slutade klockan sex och sedan åkte jag hem.

Nu idag, tisdag, så börjar jag klockan sex, slutar klockan elva på kvällen. idag är det manchester uni matchen, så det blir otroligt mycket folk och massa öl som ska hällas upp. jättespännande!

ne nu ska jag springa till skolan och ha en liten lektion innan jag åker hem äter middag och sedan har mitt pass.

byebye

Love you Honey <3

I'm back.

I England.
Har varit hemma i Sverige i tolv dagar :)
Fredagen den 12e tog jag bussen med mina två stora väskor ner till stationen, där tog jag bussarna till london och stansted. Bussen från Victoria till Stansted var väldigt sen så jag hade trettio minuter från det att jag steg av bussen på flygplatsen till att gaten stängde. under denna tid skulle jag checka in väskan, gå igenom säkerheten och sedan ta mig allra längst bort på flygplatsen som vanligtvis ska ta tolv minuter att gå.
Jag hade för mycket vikt i ena väskan så jag fick plocka ur och checka in den. Jag visste även att jag hade för mycket vikt i den andra handbaggaget så igenom säkerheten gick jag med tre böcker under mina te tröjor, två par jeans och ett par skor innanför jackan. hann dock itne ta av mig jeansen så jag sprang till flygplanet och satt hela resan hem med tre par tröjor och två par jeans. men fick med mig allt hem så jag var nöjd.
Hemma spenderade jag massa underbar tid med min pojkvän, träffade min kusin, jimmy, celina o hennes pojke, åkte o hälsade på farfar, åt middag hos min morfar och stötte på johan på en parkering. Hade mycket kul under den veckan.
PÅväg hem igen till england så tog jag ett sorgligt farväl av min joakim vid busshållsplatsen, tog bussen, sedan tåget, sedan kom morsan o hämta mig, körde mig till flyget, tog flygplanet. när vi skulle landa så ropar piloten ut i planet: Sorry, I'm afraid we can't land right now. the controlltower has lost a plane, it's lost in space and need to find it before we can land, but we are expecting to land within fifteen minutes. hahah lite läskigt. ;)
Sedan tog jag tre bussar till och var hemma vid tolv. då hade jag rest i tolv timmar... fatta vad lång tid det tar som egentligen inte borde ta lång tid.
Kvällen innan jag skulle åka hem till sverige var vi ute på klubben. mycket kul hade vi och skulle sedan ta bussen hem. vi fick springa extreeemt snabbt. men vi hann och vi var hemma halv fyra. bilder kommer senare, men itne så många hade kameror.
Idag har jag vart på intervjun för min praktik. ska jobba på vår vanliga pub :D mycket positiv till detta, väldigt nöjd.
ne nu ska jag äta och sedan ska vi ner och fira taiju på pubben (där jag ska praktisera och lära mig blanda cocktails ;) ) .
miss u sooo much baby <3

sista veckan innan lovet

först av allt vll jag säga till alla att rösta på mig så jag kan vinna en kamera! :D

Okej, helgen spenderades hälften hemma och resten i andreas flat.
Lördagen så städade vi, jag i mina nya rosa gummihandskar, sedan åkte jag ohc plockade upp tjejerna och vi partade in på sena natten, tog sista nattbussen hem vid tre. Söndagen spenderades hemma med min dator.
I love you no matter what!

en vecka kvar...

... tills jag kommer hem.
I måndags gjorde jag ingenting, i tisdags inget heller, i onsdags gick vi och kollade fotbollen mellan sverige och wales, men de visade bara england-egypten på storbild. vi fikc se vår match utan ljud på den lilla tvn.
Idag har jag vart och köpt pärlor och sitter just nu och gör mina egna smycken. :D
imån ska jag köpa fler pärlor, jag ska även ut på pubben och sedan till en nattklubb på kvällen.
lördagen ska tillbringar i kompisens lägenhet med att göra det jag är bäst på: städa :D
uppdaterar när jag har något roligt att berätta om :D