Väskdesigner

Idag har jag skapat en väska!!! Otroligt snygg! funderar på att börja sy mina egna grejor, men detta kanske var en tillfällighet att det lyckades, vem vet :S?

London, Brighton, London

Tog farväl av Joakim på måndag eftermiddag och åkte sedan ut till säve flygplats. flyget gick klockan nio och landade i tid på Stansted. (japp, tutade gjorde dem). vi tog en taxibuss in till hotellet och somnade med en gång. dagen därpå gick vi upp tidigt, GICK runt till alla turistfällor och sevärdheter.
36 000 steg blev det, och då fick vi sett både Bigben, london eye, covent garden, picadilly circus, buckingham palace, Dianas slott, några parker, Oxford street, soho, väääldigt många telefonkioskar och massa fler spännande saker.

Dagen därefter åkte vi ner till Brighton, där jag ska bo, besökte min skola, och gick runt för att kolla staden. Fick bonnabränna! dagen därpå låg vi på stranden och solade.

Sedan bar det av tillbaka till London igen för att se yttligare sevärdheter och kända platser. sista kvällen åt vi på en restaurant nära eftersom vi skulle upp och ta bussen till flygplatsen klockan halv 3. sen att den inte kom och vi fick stå och vänta i 45 minuter gjorde ju itne saken bättre. halv 5 var vi framme i alla fall och där gick jag runt som en zombie tills vi bordade och då somnade jag. vaknade i landningsögonblicket!

på förmiddagen och eftermiddagen åkte vi ut med båten och sedan på kvällen gick jag hem till Joakim =) <3

Fantastisk resa!

(nedanför: Brighton, där jag ska bo, min skola och mig i en GODISaffär :P)

Midsommar

Små grodorna små grodorna är lustiga att se...

Planen över midsomamr var att sitta hemma med familj och släkt på fredagen och på Lördagen skulle vi fira pappas 50års dag och på söndagen var det vila innan packningen som gällde. Men min moster glömde berätta att Lisa min kära kusin itne skulle vara med och Erik min bror skulle jobba så jag skulle få vara ensam med mina småkusiner och de andra.
Min mamma tyckte synd om mig så på fredag morgon halv nio väcker hon mig, rusar in och frågar mig om jag vill åka upp till Ljungskile där Joakim och hans familj skulle fira midsommar. såklart jag ville! Så jag ringde Joakims mamma och frågade om jag kunde komma och de kunde hämta mig på ljungskile station. såklart!
Jga var supersnabb och åt inte ens frukost. jag skulle ta pendeln in och sedan nästa tåg mot strömstad, men när jag var påväg ut till bilen så hittade jag itne mitt fritidskort. jag rusade in men tio minuter senare hittade jag fortfarande inte den. jag åkte ner ändå men då hade jag missat tåget sa pappa min snälla pappa köpte ett nytt fritidskort ( jag var lite arg, frustrerad och stressad, så han tyckte det var lika bra att köpa ett nytt). men jag hade missat tåget så jag fick ta en senare pendel och sedan bussen upp. det tog exxtra lång tid eftersom midsommartrafiken var igång.

Tillslut var jag uppe och sprang in och överaskade Joakim. alla andra visste förutom han och det blev glada miner från hans sida. :D

Vi åt god midsommarlunch, dansade runt midsommarstången , spelade kort, gick till dansbanan och satt nere bakom kiosken som vanligt. Vi somnade ute i tältet vid 3tiden. vaknade av åskoväder men min joakim skyddade mig och höll för mina öron :P. Joakim bestämde sig sedan för att åka med hem istället för att stanna kvar så vi fick lite bråttom till bussen hem men hann ändå.

vi skiljdes vid bron för jag skulle hem och hjälpa till med pappas 50årsfest. det blev lyckat och idag, söndag, vilar hela familjen. och Joakim är på ACDC konsert :(:( VILL MED VARA DÄR!!

<3<3 Imån åker jag till England på en veckas semester. maila om det är något eller prata med Jo om det är viktigt. <3<3

Studenten!

Fredag
Champangefrukost med klassen hemma hos mig, promenad ner under sång och skratt ner genom Kungsmässan till skolan. Ge present till Ulla, fotograferas, möte i Aulan sedan utspringandet. hälsa på familjen och inte höra någonting, åka flak under mörka moln, hem i en liten snygg röd bmv, fira med familj, släkt, vänner, pojkvän och hans dotter.

Åka på förfest till Mattias, dricka en halv cider förmycket. (för Lättpåverkad!!) pka ner till hamnkrogen, festa och dansa massor, hångla med Joakim mitt i vägen för alla människor,åka hem till en varm skön säng, vakna klockan nio av Evelina som skulle upp, hade en underbar skön salpp dagen efter.

Tisdag
Körksola, skynda i högklackat till Mölndal, se Joakim springa ut, se honom hoppa upp på flaket, se honom glad :D åka hem till hans farbror i Fjärås, förbereda festen för honom, hälsa på alla släktingar, höra av honom att han badat i Poseidon, se honom komma hem, äta middag och TÅRTA och sedan åka hem för att byta om. Åka in till trädgården, dansa med min Älskling. <3<3  träffaEmelie F.  åka hem. vakna jättedåligt skick, förkyld och feber, men min käresta tog hand om mig. fast ahn kunde inte tala för han hade tappat rösten, haha!

för vi har tagit studenten, för vi hart agit studenten,
för vi har tagit studeeeeenteeeeeeeeen,
fy fan va vi e bra!!!!

Bal, resa och annat jag glömt säga...

Tyvärr, måste meddela att det var faktiskt Emelie som grillade första kvällen. ber om ursäkt för feltrycket. (Nöjd nu Fransson?)

Glömde även berätta att jag var i tidningen dagen efter balen! :D:D:D På en jättestor bild ;)  tack Anton, jag ska komma ihåg dig när jag blir stor kändis!

Nu ska jag snart åka till min Körskola där jag börjat för at kämpa om mitt körkort;) pusspuss