London, Brighton, London

Tog farväl av Joakim på måndag eftermiddag och åkte sedan ut till säve flygplats. flyget gick klockan nio och landade i tid på Stansted. (japp, tutade gjorde dem). vi tog en taxibuss in till hotellet och somnade med en gång. dagen därpå gick vi upp tidigt, GICK runt till alla turistfällor och sevärdheter.
36 000 steg blev det, och då fick vi sett både Bigben, london eye, covent garden, picadilly circus, buckingham palace, Dianas slott, några parker, Oxford street, soho, väääldigt många telefonkioskar och massa fler spännande saker.


Dagen därefter åkte vi ner till Brighton, där jag ska bo, besökte min skola, och gick runt för att kolla staden. Fick bonnabränna! dagen därpå låg vi på stranden och solade.

Sedan bar det av tillbaka till London igen för att se yttligare sevärdheter och kända platser. sista kvällen åt vi på en restaurant nära eftersom vi skulle upp och ta bussen till flygplatsen klockan halv 3. sen att den inte kom och vi fick stå och vänta i 45 minuter gjorde ju itne saken bättre. halv 5 var vi framme i alla fall och där gick jag runt som en zombie tills vi bordade och då somnade jag. vaknade i landningsögonblicket!

på förmiddagen och eftermiddagen åkte vi ut med båten och sedan på kvällen gick jag hem till Joakim =) <3

Fantastisk resa!

(nedanför: Brighton, där jag ska bo, min skola och mig i en GODISaffär :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0