Måndag = Shopping

Inte bra. Inte bra alls. Skyller det på vädret.
Gjorde av med mycket pengar med det kom med mycket i påsarna hem:
* Tre böcker utav Twilight saga. Yes nu kan jag äntligen få veta vad som händer!
* Jeans.
* Två Skärp. Vet att jag itne använder skärp, men behövde det till mina nya jeans.
* Hårspännen
* Klänning. En brun fin att använda i Florida
* Skjorta. Rosa
* Kjol. Jaaaaaaaa :)
* Skor. Svarta sköna mjuka varma
Nu har ännu en vän åkt härifrån. Det var den femte nära kompisen som lämnade oss. Lite sorgligt.
Längtar itne efter att säga hedå till det andra och INTE efter att säge hejdå till Steph.
Jo <3

Frukost på Tiffanys

Okej då, inte på Tiffanys. Utan ett annat café i The Lanes. Stephanie, Pierre, en tjej från Belgium och jag åkte in till stan och skulle äta frukost. Jag åt en toast och drack te, de andra åt en Full Engelsk frukost som inkluderar: Toast, bacon, ägg, bönor i (äcklig) sås, tomat och the elelr orange juice.
Efter vi suttit där en timme eller två så gick jag och stephanie runt i stan och shoppade. Eller ja hon choppade och ajg kollade. Hon behövde nya jeans eftersom hon gått upp antal kilo sedan hon kom hit och kommer inte i hennes byxor längre. Jag sak ut på måndag och handla.
Handlingslista:
* Skor
* Väska (igen)
* Jacka
*Varma kläder (klänningar)
* Annat joks
Ikväll ska vi bara stanna hemma och ta det lugnt. Sitta och glo på tv elelr framför datorn. Vädret har blivit så dåligt att man blir på inte-göra-någonting-alls-humör.
Ikvälls ak vi få fiskpaj att äta. Mums. Eller inte alls.

Ojoj, äntligen!
På lördagen åkte jag in vid fem tiden med bussen till London för att hämta honom.
Innan jag satte mig på bussen så hade jag packat en väska och åkte och checkat in på vandrarhemmet.
Vi fick ett litet rum på översta våningen men helt nyrenoverat och en egen toalett med dusch.
Väl inne i London hade vi lite problem att hitta varandra för hans buss kom inte dit den skulle men hittade honom tillslut under ett litet tak utan för en byggnad. Började såklart gråta lite. Men var så glad att se honom.
Vi gick till bussen för att åka hela vägen tillbaka till London igen. Där inne tog vi en buss till vandrarhemmet. Jag fick massa vanligt godis och massa naturgodis från honom och choklad från resten av familjen :)
På Söndagen vaknade vi upp, åkte hem till Woodingdean och hälsade på sedan tillbaka till stan och tog en kaffe med några kompisar. Därefter åkte vi hem och lagade lite mat i det superfina köket (okej där överdrev jag något).
Måndagen gällde London igen och visa honom runt till alla sevärdheter. Vi åkte först till Bigben och buckingham Palacce. sedan satte vi oss och åt lite lunch, och tog sedan underground till Oxford. Därefter tog vi nästa underground till Camden Town. Han älskade det! :D Hahah det är en lång gata och marknad med massa små affärer med massa olika stilar.
Önskade jag kunnat ta mamma och morfar runt i London. mamma har ju sett det men hade vart kul att visa dem hur mycket jag kan :)
På kvällen klädde vi upp oss och gick till Oceana och latinopartyt. Inte omtyckt av honom och jag hade megastort sår på foten så vi satt mest och myste i loungen.
Tisdagen hade jag möte i skolan om skolan, mycket intressant. de som vill veta mer; lämna kommentar.
På kvällen gick vi till King and Queen för att visa honom vart vi spenderar en tredjedel av tisdagarna.
Fotboll, karokee och massa bilder senare tog vi oss hem med bussen igen.
På onsdagen åkte vi in till London igen för att säga hejdå.
Vi gick upp på morgonen, checkade ut, åkte in till stan åt en god fruksot tillsammans, gick i några affärer och sedan satte oss på bussen.
Väl där inne så hade vi en timma kvar så vi gick till ett café och tog en kopp te och en varm choklad. sedan när det var tid vidare mot busstationen. Många tårar senare sade vi hejdå och han steg på sin buss och jag min.
pga missförstånd var han nära på att missa flyget men tack och lov var han snabb och hann. Fick prata lite med honom på kvällen när han var hemma igen.
Om ni ser Skruvmejseln till höger: Denna lyckades Joakim få med sig genom Säve flygplats säkerhet. SÄKERHET? inte då. Kan han få igenom denna kan väl vem som helst få igenom en kniv! DÅLIGT SÄGER JAG BARA!!!
Detta får man efter att ha gått för långt i högklackat... Inte lyckat.
<3 <3 <3
På tordagen i skolan hade vi filmklassen jag har börjat i. Denna dag skulle vi filma in det som vi har skrivit. Handligen var att jag och Steph skulle bråka om en killa och sedan verkligen börja fightas. Det var KUL! fick skrika svära oc slåss :D Mitt i cafeterian. Ni vet hur jag älskar att stå i centrum så jag var i paradiset.
På kvällen gick vi ut till Babylon eftersom det var Christian (norskens) och några fler, sista kväll.
Detta är jag och Irene, jag som en bitch och hon som min dumma blondin-kompis. Och vi levde verkligen in i rollen.
På fredagen hade vi en Lecture om dykning och sedan på voc. klassen fick vi reda på att filmläraren ska starta en dramakurs med :) tror ni jag ska börja den med?
Min lärare Mark tycker det är bra att jag börjar dessa roligare kurser då han tror att jag kommer ha mer nytta av det sedan när jag sak ta mitt ILCT-test.
Nej nu ska jag ta och krypa ner undertäcket med min påse chips jag fick utav Joakim och kolla Mamma Mia filmen.
Först vill jag bara berätta vad vi fick att äta: Pizza. En. Vi var tre pers att dela. (...)
Saknar dig redan Honey <3

LÖRDAG!!!

På lördag kommer min Älskling hiiiiit!!!
Vi har planerat detta länge nu så detta ska bli spännande.
Ska äntligen få visa honom hur jag har det. Men mest av allt längtar jag att få träffa honom och vara med honom, även om det bara är fyra dagar :)
Har saknat honom så hemskt mycket!
Längtar efter dig Joakim!!! <3 <3

Babylon Latinoparty

Jippie :D
Förra veckan startade latinopartyn på måndagar på babylon.
men vi gick itne den första veckan utan vi gick denna måndagen istället. :) det var en ny erfarenhet och jag tackar mig själv för att ha gått på alla de salsa/samba/rumbalektionerna genom åren.
Jag ahde på mig en ny svart "salsa"klänning och svarta skor. Vi kom dit vid elva och det var max 25 pers.
men det kom lite flera med tiden.
Jag dansade hela kvällen och hade väldigt kul. dock var det 75% spansktalande personer där och de är inte lätta att prata engelska med eftersom de föredrar spanska.
har inga bilder från den kvällen ännu (steph är för lat för att ge mig bilderna) men har lite bilder från torsdagen innan då vi var på samma ställe men då det vanliga babylon.
J <3
Här kommer Latinobilderna:
Älskar dig Joakim <3

lång tid

Idag är det exakt 60 dagar jag har befunnit mig ifrån svensk mark. Kan itne förklara hur mycket jag saknar HEM: och med ord går ej att beskriva hur jag känner...
I miss you Honey <3

Full vecka!

Veckan efter nu när mamma och morfar åkt så har jag haft fullt upp!
Onsdag:
Bowling med gänget!
Torsdag:
Utgång till Babylon och dans hela kvällen lång.
Fredag:
Födelsedagsfirande på King and Queen för Karolina från tjeckien.
Lördag:
Lewes med tjejerna för att kolla in stan i dagsljus.
Tyvärr så var det så vindigt så vi åkte hem tidigare än väntat. Men fick i alla fall köpt en väska :D en svart på röda korset för bara £2,99. (en penny gav jag till välgörenhet)
SÅ nu har jag gjort dagens goda gärning och kan därför sitta här och göra ingenting utan att känna skuldkänslor. :P
"all I need is you" J <3

Mamma och Morfar HELG

Yippie! De första personerna som kommer och hälsar på i mitt nya land.
De kom på lördagseftermiddagen så jag tog mig ner med buss för att vänta i stan. När mamma ringde så gick jag till hotellet där de skulle bo för att möta dem. :)
Massa pussar och kramar och sedan gick vi ut för att upptäcka mitt Brighton. Jag visade dem itne så mycket första dagen för de var trötta och utmattade efter resan så vi tog oss till en resturang och åt (jag pasta) och sedan satte vi oss på ett fik. När jag skulle ta bussen hem så följde de mig till busshållsplatsen och då kom regnet. Inte lite regn heller!
På söndagen åkte jag ner vid 12 tiden, hittade dem inne på Komedia eftersom de litet sig in i Hippieområdet. Spännande. sedan tog jag dem upp till primark för morsan var lite kall så en tröja till åkte på.
Sedan gick vi och käkade lunch. Efter det så bar det tillbaka till hotellet för att lämna av morfar  för att vila lite. Då passade jag och mamma på att springa och shoppa. Fick en tröja, ett linne, en väst och en halsduk :D:D
Sedan gick vi tillbaka till morfar och hotellet och hämtade upp honom. Sedan tog vi en promenad till the lanes och åt en delikat middag (igen).
På måndagen hade jag bara två lektioner så när jag var klar stod mamma och morfar utanför skolan och väntade på mig. Jag sade till stephi att de var där nere så hon kom ockås ner för att hälsa men hon hade lektion så vi åkte till The marina och åt en fantastisk lunch. De älskade marinan. :D
Sedan gick vi tillbaka till hotellet, lämande morfar och gick sedan för att köpa biljetter till undergrounden i london. sedan blev det så kallt så vi gikc til HM (!) och klpte två mössor till mig :D Tack mamma!
Därefter sprang vi hem till morfar, jag ringde steph och så gick vi alla till en jättefin resturang i the lanes och åt en sådan stor och god middag att jag och Steph fick rulla till busshållsplatsen.
Megarolig helg :D:D:D
J <3

Veckan som gått (tre dagar)

I måndags slutade jag tidigt och bestämde mig då för att börja med mitt nya hälsosamma liv. Alltså satte jag på mig mjukiskläder och tog mig en joggingrunda. Sedan bestämde jag mig även för att skulle jag tvätta lite kläder för hand. Det gick bra. Sedan började det regna.
I tisdags gick jag i skolan till klockan sex, skyndade mig sedan hem för att äta och sedan ta bussen till vår Pub King&Queen. Det var två fotbollsmatcher och kareoke som lockade. Fotbollen var jättespännande och stephanie sjöng som vanligt lika vackert. Dock tog vi en tidigare buss hem än vanligt.
Idag så åkte jag hem tidigt, tog en längre och svettigare joggingrunda upp på kullen och ängarna bakom huset. när jag kom tillbaka så tog jag min tvätt för att tvätta igen. Tror ni inte att det börjar regna igen? Jo! Så jag satte mig med en macka med Nutella på och tröståt eftersom nu har vi tvätt hängande i hela rummet :P
Joakim <3

En hyllning...

Till mitt nya land: http://www.youtube.com/watch?v=IOxYRobDDHM&feature=PlayList&p=DEB1776D83C1AB75&playnext=1&playnext_from=PL&index=41.
Lyssna och njut. Speciellt Annas Lilla fästman George :D

Halloween Party 2

I lördags var jag bjuden hem till Desirée och melanie på en andra halloweenfest.
Det är inte så vanligt att vi får komma hem till andra värdfamiljer, så detta var ytterst spännande.
Alla studenter fick ta med sina vänner och värdmamman själv bjöd in sin familj och några grannar.
Alla skulle ta med sig något ätbart till partyt så jag bestämde mig långt innan att ta med en frisk saftig fruktsallad.
Så på lördagen gick jag upp i tid (haha skämt) klockan 12. Duschade (samtidigt som jag kom på vad jag skulle vara utklädd till, efetrsom jag kunde itne använda peruken igen) och åkte in till Birghton för att köpa frukt.
Köpte massa olika spännande frukter och tog första bästa bussen hem. Ändå så blev det stressigt i slutet och stephanie fick göra min sminkning på en kvart. Tog sedan bussen ut till Peacehaven där det liite Housepartyt var.
Var utklädd till Punkrockare denna dag och till dagens ära hade jag ännu mera tattueringar.