Mamma och Morfar HELG

Yippie! De första personerna som kommer och hälsar på i mitt nya land.
De kom på lördagseftermiddagen så jag tog mig ner med buss för att vänta i stan. När mamma ringde så gick jag till hotellet där de skulle bo för att möta dem. :)
Massa pussar och kramar och sedan gick vi ut för att upptäcka mitt Brighton. Jag visade dem itne så mycket första dagen för de var trötta och utmattade efter resan så vi tog oss till en resturang och åt (jag pasta) och sedan satte vi oss på ett fik. När jag skulle ta bussen hem så följde de mig till busshållsplatsen och då kom regnet. Inte lite regn heller!
På söndagen åkte jag ner vid 12 tiden, hittade dem inne på Komedia eftersom de litet sig in i Hippieområdet. Spännande. sedan tog jag dem upp till primark för morsan var lite kall så en tröja till åkte på.
Sedan gick vi och käkade lunch. Efter det så bar det tillbaka till hotellet för att lämna av morfar  för att vila lite. Då passade jag och mamma på att springa och shoppa. Fick en tröja, ett linne, en väst och en halsduk :D:D
Sedan gick vi tillbaka till morfar och hotellet och hämtade upp honom. Sedan tog vi en promenad till the lanes och åt en delikat middag (igen).
På måndagen hade jag bara två lektioner så när jag var klar stod mamma och morfar utanför skolan och väntade på mig. Jag sade till stephi att de var där nere så hon kom ockås ner för att hälsa men hon hade lektion så vi åkte till The marina och åt en fantastisk lunch. De älskade marinan. :D
Sedan gick vi tillbaka till hotellet, lämande morfar och gick sedan för att köpa biljetter till undergrounden i london. sedan blev det så kallt så vi gikc til HM (!) och klpte två mössor till mig :D Tack mamma!
Därefter sprang vi hem till morfar, jag ringde steph och så gick vi alla till en jättefin resturang i the lanes och åt en sådan stor och god middag att jag och Steph fick rulla till busshållsplatsen.
Megarolig helg :D:D:D
.
.
.
J <3

Kommentarer
Postat av: Monica & Jörgen Svanberg

Åh vad roligt för din morfar att få komma över till dig och få se hur du har det. Jag slår vad om att han saknar dig mycket, precis som vi andra.

Kram på dig

2009-11-15 @ 13:21:11
Postat av: mamma

Vad roligt att se bilderna på morfar och dig. Visst hade vi kul! Men sååå utmattade var vi väl inte! Jo kanske lite, det är svårt att tänka sig att det blev en resa på över 8 timmar från dörr till dörr. Bil, flyg, tåg, underground, tåg igen och taxi. Bara för den lille sträckan. Men det var värt varenda minut! Jag hoppas kunna flaxa över snart igen. Kanske till påsk, jag tar kvasten.

2009-11-16 @ 08:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0