Onsdag = Möte på Starbucks

Igår hade vi ordnat blommor till vår lärare som God Jul och Grattis.
Idag så hade vi projekt att gå ut på gatan och fråga människor om Air Travel. Jag och Irene gick ner till marinan och snackade med massa människor.
Jag och min nya båt
Efter det gick vi tillbaka till skolan och sedan åkte jag in till stan med Desiree, köpte tre böcker och så sedan mötte vi Upp Riika och Irene på Starbucks.
I miss you too Lisa. Vad sägs om att semestra ner till Lasse och Varberg i sommar?
ps. rosa skjortor och rutiga skjortor räknas inte till högen "Maria-Får-ej-Bära".
See you Soon my love <3 J

KLAR

Läst ut alla fyra böcker om Bella, Edward och Jacob och resten..  :D
2250 sidor!
Älskar dem! NI MÅSTE LÄSA DEM!!!!!!

Veckan som gått sedan jag kom hem

Tisdag
Ingenting viktigt. Går ju i skolan till klockan sex. Intressantare än så blev det inte.
Onsdag
Inget intressant här heller kan jag väl påstå.
Torsdag
Nu börjar det likna något.
Mitt på dagen hade vi Julavslutning i skolan. (vi har inte slutat ännu men ändå!) Alla klasser skulle uppträda (haha visst vettu, självklart! Inte...) och till och med lärarna sjäng en liten rolig truddilutt för oss. Sedan steg vår vice direktör upp på scen och skämde ut sig. Lite roligt i alla fall.
På kvällen: 28 personer, inkl mig själv gick ut på resturang för att äta hejdåmiddag. Pierre åker hem (Stephanies nyfunna pojkvän om jag inte berättat det tidigare). Vi gick alla till en italiensk restaurang.De gjorde fel på notan, vi betalade bara för 11 pers och sedan sprang vi. Ingen springnota eftersom vi betalade, eller hur!?!
Fredag
På kvällen så åkte jag och Steph till Residentet för att umgås med lite människor och säga ett ordentliget hejdå till Pierre. Vi hade megakul, spelade biljard, dansade och fnittrade. Steph och Pierre hade itne lika roligt. Tårar, pussar och massa prat senare fick jag dra med Steph till bussen. Konstigt nog bröt hon inte ihop alls förän dagen efter...:
Lördag
Jag gick upp, tog en dusch åkte ner till stan, handlade lite med Desiree och Irene, åkte sedan hem för att äta lite lunch innan jag skulle tillbaka ut igen. När jag kom hem hade Steph fortfarande inte gått upp ur sängen utan låg med fötterna på kudden och huvudet på täcket med väldigt svullna ögon. Sedan gick hon upp, fortfarande gråtandes och städade rummet.
Jag gjorde mig iordning för att gå ut och fira klasskompisarna som fyllde år. Jessica och Jule, 24 och 20 bast hade beställt bord på en annan italiensk restaurang. Jag åt pizza och de andra pasta, vi drack vin och tre kannor med Sangria. Sjöng, skålade och åt chokladtårta som de gjort hemma. Presenter delades ut och sedan tog vi alla sista bussen hem. Konstigt nog var ingen sugen på att gå ut och dansa.
Söndag
Ägnade hela min lååånga söndag åt att läsa min fjärde bok ur Twilightsagan.
<3 Älskar de böckerna. För de som inte läst dem, ni missar något otroligt i era liv. För er som planerar att läsa dem: JAG VARNAR ER!! När ni öppnar första sidan så finns det inget annat som existerar i era liv än just sagan om Bella, Edward och Jacob. DET är allt ni lever för tills ni stänger igen den fjärde boken!!!
J <3

Österike till Sofia

5/12 04.31 Klockan ringer.  Masami öppnar sin dörr och går ner till toaletten. Bestämmer mig för att snoosa till klockan blir 04.45.

04.46 går jag upp, megasuperfrusen. Det är säkert minusgrader. Klär på mig, strumpor, byxor, bh, linne, tröja och en kofta. Byter ut koftan mot en till varm tröja. Packar klart det sista och går ner för att äte frukost. Gör iordning allt det sista. Masami ska till Paris så vi tar samma buss ner till stan. Hon ska till tågstationen och jag till busstationen.

I blåsten hoppar jag av bussen och tog mig vidare till stationen. Där fick jag sitta och vänta i förtio minuter men det gör inget eftersom jag hade min nyköpta Twilight bok.

05.26 gick jag på bussen. Somnade med en gång, så fort jag satte mig i sätet och vaknade inte förän två timmar senare då vi körde in på Victoria Stationen. Där satte jag mig ner, åt en andra frukost och tänkte tillbaka på senaste gången jag hade suttit precis just där. :( J <3

9.10 steg på bussen som skulle ta mig vidare till Stansted. Hela vägen dit läste jag om Edward och Bella :D <3

När jag kom fram ringde jag morsan och pappi innan jag tog mig igenom säkerhetskontrollen. Det pep på mig, men är itne förvånad med piercingar och all metall inne i munnen. De sökte igenom mig men hittade ingen bomb så jag fick gå vidare. Bakom säkerheten fick jag vänta länga för att sedan srpinga ända bort till gate 45.

12.15 Planet har precis lyft (skräck!) och flyger just nu över River Themse.

Någonstans över tyskland: Sitter och läser Twilight. Och precis när jag sitter och läser om hur regnigt och snöigt det är i Forks så kommer vi precis ut ut ett moln och jag tittar ner. EXAKT samma som hur jag tänkte mig det såg ut i Washington. Konstigt.

Utifrån flygplanet, igenom passkontrollen och fråga efter transport till München. Fick svaret att det stod en direktbuss utanför och väntade. jippie, ännu en buss. Den kostade mig 18 Euro.

Utanför flygplatse låg massa stora övergivna gråa hus, övergivna gator med kravallstängsel runt omkring. Känsla: Koncentrationsläger.

När jag kom fram till München så sprang jag in till tågstationen. Där stod jag och valde mellan att gå på toaletten eller att köpa en biljett. Hade jag bara varit lite snabbare så hade inte missat tåget med trettio sekunder!

Nu sitter jag här på stationen, inte kissenödig längre men väldigt hungrig. Har fortfarande inte ätit något annat än tre mackor tidigt i morse och en frukt förut. Har varit uppe sedan 5 AM!!! Är lite trött och grinig. Saknar Joakim. Vill bara komma fram till Sofia.

München tågstation är stor. Pga att jag missade tåget så fick jag springa fram och tillbaka mellan spår 20 och 1 tre gånger. Dit, missa tåget, tillbaka och kissa, tillbaka och upptäcka de ändrat avgång för nästa, tillbaka till spår 20 hitta den nya avgången, dit och hitta nya spåret och hoppa på tåget.

TVÅ våningar ver det. Megastot. Och massa massa sittplatser. Självklart väljer jag den obekvämaste.

I Rosenheim fick jag byta tåg. Lyckades denna gång komma på tåget trettio sekunder Innan de stängde dörrarna. Det tåget skulle ta mig igenom gränsen till Österike. Ungefär förtio stationer senare hoppade jag av i Innsbruck och där stod min fia och väntade på mig.

8.15 GLATT HEJ blev det, sedan tog vi oss igenom det lilla gemytliga centrum. Juldekorationer och julbelysning pryder staden så fint och man känner sig verkligen säker och välkommen här. In på hemmet där hon bor, som har varit ett gammalt hotell. Fint på rummet var det och väldigt stort jämfört med mitt. Massa prat, skratt och skvaller senare dyker två av hennes kompisar upp, Hanna och Sara. De var supertrevliga och extremt roliga att lyssna på!

12-tiden på natten sminkar vi upp oss för att gå ut på stan. Försöker först komma in på en klubb men ger upp när kön blir för lång. Går sedan på nästa där vi kommer in utan att visa lägg (är 21-årsgräns). Går in och dansar men för trångt och rökigt, då de får röka inomhus. Hade ändå väldigt kul åt Sofia då de dansar väldigt annorlunda med hur vi gör hemma i Brighton. Musiken var House, inte vår favorit så vi gick ut till utedelen. Där satt vi en stund innan vi bestämde oss för att gå hem.

3.30 AM. Klockan är nu halv fyra och jag har varit uppe i snart 23 timmar. En timme till och jag har dygnat! Det ska jag nog klara!

1 PM Nej, klarade det inte. Somnade fem över fyra. Sov sedan till klockan ett, gick upp, tog en dusch och sedan gick vi ut för att äta brunch. Yoghurt med cornflakes, te och en crossant med nutella stod på min meny. Vi gick runt lite på stan och sen tillbaka till hemmet och kollade på Benjamin Button.

Vi hann inte kolla klart utan fick pausa för att gå ut och laga lite nyttig mat. Thai med den goaste pastan jag ätit någonsin! Efter det gick vi tillbaka, gjorde oss iordning och Sara och Hanna kom ner. Mot den irländska pubben bar det av och på kvällens schema stod det Frågesport. Mycket ROLIGT! J På engelska såklart. Tyvärr får de ju röka innomhus så mina kläder luktar något illa. Hem igen efter pubben, kolla klart filmen och sedan lägga sig. En extremt lyckad dag!

07.47 ringde klockan idag. Upp, sminka mig och så gjorde vi frukost. Massa bacon och ägg senare gick vi mot tågstationen (Innsbruck Hauptbahnhof). Sprang in och handlade lite godis och papper, men tappade de små söta papprena på vägen L PÅ tåget sa vi hejdå, sorgligt. Satte mig vid fönstret, drog ner det och hängde ut genom det tills tåget tuffade iväg.

Nu sitter jag här på tåget och tittar ut på Alperna. Ni som inte sett det inan: Det är en syn som väcker många

känslor. Det är nog ett bland det vackraste jag sett. Snöklädda toppar sträcker sig mot skyn och dimma som simmar mellan dalarna. Finns inga ord. Det är fantastiskt helt enkelt.

Har precis bytt tåg i München. Som jag berättade tidigare fick jag ju springa mellan spåren här på stationen. Blir ni förvånade om jag säger att det upprepades?

Jag kom in på spår 32, sprang till tavlan (spår 20) och fick sedan springa tillbaka då jag insåg att nästa tåg skulle avgå från spår 33. Hann köpa en pizza i alla fall. Nu sitter jag här på tåget och undrar om jag verkligen är på väg i rätt riktning. Svårt att veta när alla bara snackar tyska.

Efter många timmars läsning har jag äntligen kommit fram till Memmingen. Kan bara säga att jag är bäst! Hoppade av tåget, gick ut från stationen och på en buss. Jga är grym! Hittade den rätta bussen med en gång! HA HA! J

Nu sitter jag här på Memmingens flygplats och väntar. Kissenödig men för trött för att resa mig. Om ca en timma och tjugo minuter lyfter planet. Vad ska jag göra fram till dess? Min Twilight bok är snart slut L

Vill bara säga hur stolt jag är över mig själv! Att först lyckas ta mig ner till Sofia och det enda jag visste var namnet på staden hon bodde i. Att klara hela resan själv och inte kunna ett ord på tyska innan och de ingen engelska, jag är superbra! Ojoj vad självsäker jag är nu. Men det är jag värd. Nu ska jag gå och kissa och sedan försöka köpa en dricka ur en sådandär maskin. Läskigt. Men man måste ju passa på medans man har självförtroendet på topp.

Jag klarade av att få ut juicen ur maskinen men Ryan Air klarade inte av att passa tiden.

Blev väldigt försenade så jag ahr missat min buss som skulle tagit mig till Victoria, London. Pga det så missade jag även min buss som skulle ta mig till Brighton. Såklart!

Kommit fram till Victoria Station nu. Missat min buss och nästa går klockan 10. Vilket betyder att jag kommer vara hemma runt 1 eller något. Men nu har jag gått och köpt en tågbiljett hem så jag komemr vara hemma tidigare än bussen skulle vart.

Trotts alla förseningar har detta varit en fantastisk helg. Lärorik och underbar!

(10.15 PM Självklart missade jag min buss som skulle ta mig upp till Woodingdean! Får la sitta och vänta på nästa…)

Trams

Åh älskar dem! De är världens bästa komiker!!
Här kommer en deprimerande låt de gjort nu i juletid.
Snart kommer uppdatering om Österikeresan. KSa bara stjäla bilder först.
J <3

Hejdåååå

Okej bara för några dagar. Imorgonbitti klockan halv fem ringer klockan! :)
Då ska jag ta min väska och ge mig av mot Österika och min bästis :)
KOmmer hem på måndag natt så förhoppningsvis blir det ett blogginlägg om resan på tisdag.
Nu ska jag springa upp och packa den där väskan...
Massa Love från mig borta i kylan (vet dock att ni har det kallare hemma: HA HA HA!)
Jag med godiset som Joakim köpte åt mig, i skolan
Älsk Joakim <3

Lite roliga saker att njuta av en regnig dag:

Dwile Flonking
Detta är ett gammalsk engelskt spel som vi hade föreläsning om. Det är ganska komplicerat men ska försöka förklara.
Människor springer/dansar/går runt i en ring. i mitten av ringen står en man/kvinna med en pinne i handen, på den har personen en trasa doppad i ÖL. När människorna dansar runt honom (vi kallar denna person honom eftersom det är nästan bara män som gör det)
han ska då kasta denna öldrypande trasa på någon. missar han så får han dricka en hel potta (ja en potta) med öl. Ju fullare man är desto mer missar man och desto mer måste man dricka. Den som är nykter i slutet av spelet förlorar. Förstår inte riktigt vad detta går ut på men det verkar väligt roligt att ta med tillbaka till sverige. :P
Spola fram till ca 1.15 min och njut av den fantastiska konsten Dwile Flonking.
En annan rolig tävling är Cheese rolling i Gloucesterchire. Där så finns det en kulle, där de släpper en ost som rullar ner för kullen. den som tar osten vinner några kilo ost. Kan inte beskriva i ord så ni får helt enkelt försöka förstå genom videon.