Bilar och bussar

Som ni vet så är gatorna ganska trånga här. Eller ja, de är egentligen inte trånga men här parkerar man överallt, på båda sidorna. Idag tog jag buss 52 (idag var det en dubbeldäckare). När vi kommit ungefär 500 meter från min hållplats så står en lastbil parkerad rakt över gatan. Ja med kortsidan mot trottoaren. Vägen var alltså ca 7,5m bred, lastbilen 5 m lång och bussen ca 3 m bred. Gör matten själv.

Bussen kommer alltså inte förbi, men nej vad gör vi då? Självklart, varför tänkte jag inte på det. vi kör upp på den 40cm höga trottoarkanten med den flera meter höga och flera ton tunga dubbeldäckaren. Men nje tack och lov välte inte bussen.

Allt är bara så komiskt.

Värsta nog var här om dagen. Trång gata, bilar parkerade på ena sidan och bussen blir alltså tvungen att köra högertrafik. Sedan kommer en bil körande mot oss, men istället för att backa kör han upp på trottoarkanten. Bara det att där var ju en kulle och sedan nedförsbacke. Låt mig demostrera:

Förstår ni?

Tyvärr får nog den mannen (i den splittrans nya silvriga mercedesen) få betala dyrt för att laga sin kofångare som nu sitter lite löst.

.

.

.

<3 J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0