Fram och tillbaka...

Idag i skolan hade vi en disskution om skolan. Vissa av eleverna (alla förutom två) var väldigt missnöjda med EF, skolan och våra värdfamiljer. Tänker inte dra upp alla klagomål nu men undrar ni får ni gärna fråga. Men det positiva med det hela är att skolan nu gör allt för att göra oss nöjda och det hade vi inte väntat oss. Vår lärare kontaktade alla han kunde hitta, och de fortsatte att kontakta någon annan högt uppsatt person så nu hörs våra klagomål på hög höjd. Vår lärare är verkligen bra, han gör allt för att vi sak bli glada och tycka allt är bra, han har till och med fixat ett möte åt oss med rektorn (eller om det var administratören under henne). Men oavsett, detta hoppas jag kommer bli superbra!
.
Igår slutade jag skolan fem över 6. Var hemma i huset vid kvart över sju. Men idag, idag slutade jag klockan 11,40 så jag och Dee gick till ASDA för att köpa min röda peruk till Halloween :D
Sedan tog vi bussen in till North Street, jag skulle in till banken, Dee skulle till Biblioteket. Så jag traskade in där i den härliga bankmiljön (har jag sagt att jag älskar min brittiska bank?) och lovade att ringa Dee när jag var klar. Mitt bankärende gick jättesnabbt så jag bestämde mig för att gå upp till churchill Sq för att gå in i Organge affären och fixa mitt bredband. Det varmin femte gång jag gick in för samma ärende i den affären. självklart fick jag inte som jag ville. Nej, utan jag var tvungen att gå tillbaka ner till banken och få ett brev skickat hem till mig. Så jag sprang ner igen (ungefär samma avstånd som från Ica i Kungsmässan till Biblioteket.)
Och där fick jag banken att skicka ett brev hem till mig och förhoppningsvis får jag det snart och då kanske jag kan få mitt bredband.
.
Sedan ringde jag Dee som fortfarande var på biblioteket. därefter gick vi till en affär som numera är min favoritaffär. Vintage! Massa saker med Marilyn Monroe och Elvis och Dirty Dancing! Sedan gick vi till min andra favoritaffär som är en gör-ditt-egna-halsband-affär.
.
När vi var klara där så tog jag bussen upp till sjukhuset för att hitta min doktor så jag kan få mina allergisprutor.
Reception 1: "Nej tyvärr vet jag inte vem Professor X är. Prova på dermatologin."
Reception 2: "Ja han sitter i byggnaden rakt ut vänster sedan längst upp på kullen och in i byggnaden till höger." (Jasså och sedan då?)
Tack vare mitt lokalsinne hittade jag Reception 3: "Nej tyvärr vi har inga tider förrän December." Men han har ju lovat att träffa mig var sjätte vecka!
"Jasså, vem är du då? Private patience eller GP?" Vad är gp?
"Brukar du gå hit" Nej jag har precis anlänt (ljug).
"Ge mig dina papper så kan jag prata med honom." Tack. (oartig, han alltså. jag var ju nästan gråtfärdig!)
Sedan gick jag och köpte chips och slet upp och åt innan bussen kom. (Tröst-äter)
Åkte hem till huset. gick upp och hämtade datorn och nu sitter jag här och ska försöka åstadkomma lite hemläxa.
:D
.
.
.
<3 Miss U

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Jag vill också ha en gör-ditt-eget-halsband-affär!

2009-10-14 @ 22:36:19
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du är bäst, stå på dig. Du har blivit lovad både bredband och spruta. Kör hårt och le...då kommer man långt!

2009-10-15 @ 10:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0