Halloween Party

Halloween
Detta är något som min kära rumskompis längtat efter sedan hon kom hit. MEn hon skaffade ändå itne kostymen för än dagen innan. Jga däremot, gick och köpte mig en peruk två veckor innan. Men den var tyvärr inte så snygg som jag trodde så jag köpte en annan vilket var den bästa idén jag haft sedan hjulet.
Torsdag den 29 Oktober
10.20
Skoldagen börjar. Och därmed börjar halloweenfirandet.
4.40
Dagen slutar och jag springer till bussen. Måste ju hinna hem för att göra mig iordnign på under två timmar! plus att jag ska hinna äta och duscha.
5.30
Hemma och maten är nästan på bordet. Efter det skyndar jag mig in i duschen och rakar benen snabbare än någon annan.
Mellan 6.00 - 8.12
Sminkning av ansiktet med massa svart runt ögonen, uppsättning av hår, på med peruk, på med klänning, på med tattueringar och the final touch.
8.12
Springer med Steph till bussen för att träffa Morfin på bussen som till dagens ära hade köpt en hemsk mask.
8.35
Träffade massa andra på Churchill Sq. Målade mina naglar svart på en soptunna(glömde mina lösnaglar).
9.00
Kom fram till Recidentet där "förfesten" skulle vara. Där träffade vi massa vänner och tog massa kort på massa roliga kostymer.
10.15
Gick vidare mot Babylon som jag ansåg skulle vara den stora festen. Där träffade jag massa nytt gott folk och dansade självklart megamycket. Denna Babylon-natten har varit den bästababylon-kvällen på länge!
2.30 Babylon stänger ner och jag går ner för att hämta ut min jacka. Utanför så bestämmer sig Morfin att han ska följa Jule hem så att hon slipper åka ensam. Detta är inget problem, bara det att klockan 5 på morgonen åker han tillbaka till Mexico så jag skulle aldrig mer se honom.
Så utanför klubben så blev det ett sorgligt hejdå. All min fina svarta sminkning var över hela ansiktet och jag grät som ett barn hela vägen hem i taxin.
.
Detta var min första dag under Halloween veckan och kan ju bara säga en sak: Jag älskar numera Halloween!!


.
.
.
J <3 <3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var den sötaste tjej jag har sett på länge - vilken peruk! Wow den klädde dig som en smula! Pappa o jag har megabrådis, ska till Ullevi och se årets match!!!!! Vi ringer ikväll. 1000 pussar.

2009-11-01 @ 10:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0