Lagar, regler, byrokrati och skolan!

Okej, vi tar banken först: Det enda bankkonto som går att få är ett passport-konto. Det kostar £8 i månaden. Massa papper att fylla i, skriva på och läsa. Jag förstår ungefär 32%. Jag satte in £50. Varför skulle jag då öppna ett bankkonto? Jo, jag ska skaffa ett bredband.
*
Okej, nu butiken där man köper bredbandet: Jag går in första dagen, Hej jag vill ha ett trådlöst bredband. Tyvärr du måste skaffa ett bankkonto först. (Jag gick och skaffade ett bankkonto).
Kom in en andra gång, Hej jag har skaffat mig ett bankkonto. Här är beviset. Nej, tyvärr, vi måste ha ett "statement" som bevisat att du har pengar där.
Gick tillbaka, satte in pengar på bankkontot och fick mitt "statement". Gick tillbaka en tredje gång till bredbandsaffären.
Hej, här är mitt "statement". Tyvärr, vi måste ha fem sådana... (!?!?!?!?!)
Jaha... han fick sig en sur utskällning och jag traskade förbannad därifrån in i grannaffären. Hej, jag undrar bara om ni också säljer trådlöst bredband och behöver man ett bankkonto med fem "statements"? Jajamen visst säljer vi bedband och nej du behöver absolut inte ett bankkonto för att köpa det här... (Igen:!?!?!?!?!)
Hallå eller? Kan det bli mer misslyckat? Förbannad och riktigt sur gick jag därifrån för att ta en äcklig kopp te på ett café med Dee.
*
Över till skolan: Allt funkar jättebra förutom.... I skolan är vi på olika levlar, 1-7. jag på något vänster hamnade på level 5 och alla mina kompisar på level 6. Okej, tänkte jag, det gör ju inget. Jag kanske inte är lika bra på grammatik osv som dem. Fick en jättebra klass, men vi bytte lärare flera gånger. Vi har något som kallas ILab, vilket är att man sitter vid datorn och gör olika uppgifter. Jag har fyra sådana lektioner, vilket jag tyckte var lite mycket eftersom det tar mig ca 45 minuter med att bli klar med en Unit, som ska vara klar på en vecka. Så jag gick upp och bad att få ändra det, men hon förstod inte riktigt så hon sa att hon flyttar upp mig till nästa level.
Okej, jag kan väl prova det tänkte jag. Men när jag nästa dag skulle prova att jobba på level sex så funkade det inte.
Hotell och Turism klassen har startat nu, så vi bytte klasser och lärare och alltihop. Tycker inte om läraren men jag får nog lära mig att stå ut med det.  På de andra lektionerna (grammar och vocabulary) så är jag kvar i level 5 men de funderar på att flytta upp oss.
*
Igår var vi på Babylon. Kan bara säga: Det var inte värt det...
*
Piren
Jag och Desiree i skolan.
.
.
.
<3 only you J

Kommentarer
Postat av: Morsan

Vad är babylon?

2009-10-06 @ 15:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0