Oxford

För att vara ärlig så var faktiskt Oxford en besvikelse. Det kom vi alla överens om. Men kan berätta om det ändå.
Dagen började med att jag och Stephanie vaknade megatrötta efter att varit ute på världens bästa pub (Kungs and Queens) dagen innan. Men vi steg upp, gjorde oss i ordning, skyndade oss så mycket vi kunde men Steph kunde ändå inte hålla måttet. Jag plockade upp husnyckeln samtidigt som jag såg bussen åka förbi. Jaha, då missade vi den. MEN tänkte jag. vi kan springa ner till buss nr två. sagt och gjort, tog bara fem minuter (typ en km). när vi kom dit insåg ju jag at det var lördag och buss nr två inte gick då... Och dagen var för ny för att 52 skulle gå. Jaha så då sprang vi upp till Downs Hotel (yttligare en halv km) för att ta nästa buss nr 22. Jaha, femton minuter tills den gick. Då skulle vi alltså bli en halvtimma sena. jag ringde Dee för att varna Adam som skulle ta oss till Oxford.
Som ett skämt sträckte jag ut handen och frågade Steph om vi skulle lifta. Och vad händer inte då om en jättestor vit bil stannar. jag springer självklart fram till den och frågar vart han ska. Han sa att han skulle ner till Brighton och självklart kan vi åka med. Så jag och steph hoppade in i bilen och tog oss ner till Elm Grove. Därifrån kunde vi ta bussen mot Old Stein. Han var väldigt trevlig och hade tydligen vart i Sverige men tyckte att Cambridge var mer intressant än Oxford.
Väl nere i Bot of Elm Grove så sprang vi till första bästa buss. Det är väldigt olika mig att inte kolla upp först vart den går, så därför gör jag aldrig om det! Bussen vi råkade hoppa på tog oss tillbaka upp för backen hemmåt igen! Så vi hoppade av på första hållplatsen och sprang tillbaka ner för backen igen. (!)
Där så kollade vi lite noggrannare och tog nr 49 som tog oss till Old Stein och den väntande bussen som skulle ta oss till Oxford. Allt detta hade alltså hänt innan klockan ens blivit halv nio.
.
Bussresan mot Oxford tog två timmar och jag sov halva vägen (fram tills vi stannade för att köpa kaffe, te eller varm choklad.)
När vi kom fram delades vi upp i grupper och fick varsin guide. Guiden viskade och tappade elever. Mer säger jag inte. Men byggnaderna var fina.
Väldigt mycket fri-tid fick vi. Guidningen varade ca en halvtimma och vi skulle vara där sex timmar. Räkna själva.
Men vi fick i alla fall sett på vissa kända byggnader som t.ex. Christ Church som har inspirerat Harry Potter filmerna och även Colleget som J R Tolkien gick.
Det enda jag köpte var en rosa Oxford Dictionary ;)
The Dining hall
Trappan som inspirerade trappan som Harry Potter och alla nya elever springer upp i den första filmen. ...
Det såg verkligen ut som i filmen på sina ställen...
.
.
.
J <3 M

Kommentarer
Postat av: Monica & Jörgen Svanberg

Jösses vad du får uppleva mycket gumman. Jag känner mig riktigt avundsjuk. Ha det gott nu och sköt om dig. Saknar dig ofantligt mycket. Puss & Kram Monica

2009-10-18 @ 14:41:59
Postat av: LOVA

Mums-Maja! Jag saknar dig sötis <3

2009-10-18 @ 18:42:49
URL: http://ininn.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Myspys :)

Och bra med motion ;)

2009-10-19 @ 09:50:16
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0