Fest? Barbecue? Vart?

Halv elva skulle jag vara i skolan idag. Tänkte, ja men då kan jag ju prova en ny buss eftersom jag har tid på mig. Hm... den var för tidig för jag var precis i tid, och jag missade den precis och sedan fick jag ta en annan buss så jag blev 10 minuter försenad. Inte kul, när vi skulle ha ett möte med School director. Men det gjorde inget för jag missade ingenting. Sedan när vi suttit där i två timmar så fick vi lunch, som tillbringades uppe i cafeterian, tillsammans med Dee och hennes rumskompis, Malene, från Schweiz .

Mig innan jag missade bussen...

 

Efter det så skulle vi på en rundtur i staden. Väldigt intressant även om jag sett gansak mkt innan. Men de visade oss vart vi kan köpa bussbiljetterna och vårt studentkort. Efter det så kom det en buss och hämtade upp oss för att ta oss till residenset och ha det s.k barbecue partyt.  Haha en hamburgare var det, inget mer. Men vi satt ner vid ett bord och snackade massa med olika människor. Jag, Dee och Malene, sedan kom det en norska som hette Felicia. Vi hade megaroligt och pratade på massa. Runt 6 så tog vi bussen mot Churchill Square och jag gick in och handlade lite frukt osv och de andra åkte hem. Sedan skulle jag med åka hem men då missade jag bussen igen! Och fick ta en senare. Så länge så pratade jag lite med mor och far. Väl på bussen ringde Jacky och undrade när jag kom hem och om jag ville ha någon mat. Tack gärna sa jag eftersom jag inte blev mätt på en burgare. Fick en Pizza :P Masami ( den 48åriga japanskan) hade inte kommit hem ännu och vi båda var lite oroliga över att hon inte skulle hitta hem… Men under middagen så kom hon in och även hon fick lite pizza och sallad. Nu sitter jag här uppe på mitt rum och längtar tills imån för då ska jag skaffa internet och en ny mobil så jag kan smsa hem till Sverige billigt med :P.

Desiree och Malene

 

Jaja Ha en god natts sömn, för det tänker jag ha, efter flera kilometer inne i staden med fel skor…  // M

 

 

<3<3 J


Kommentarer
Postat av: selma

Gud vad roligt att du hittat en svenne där :D måste kännas lite skönt eller ? :)

BTW, jag har en ny blogg nu ;P

2009-09-19 @ 09:39:26
URL: http://thabrunette.devote.se
Postat av: Selms

aaw, jo jag med! Och jag saknar dig! fick ju aldrig träffa dig riktigt innan du åkte :/

2009-09-19 @ 10:31:42
URL: http://www.nogg.se/thabrunette

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0