Första dagen

Kvart över sex gick jag upp och gjorde mig iordning för att ta en tidigt buss ner till skolan. Första busschaufören ver tyken men sedan lyckades jag hitta ner till skolan. fick vänta utanför en halvtimme för jag var lite tidig:P menmen, när vi kom in så hade vi ett test så att vi hamnar i rätt klass. efter det var det lite lunch och jag ittade en svensk tjej, Desiree, som jag hängde med. det är itne lätt att komma in i ett gäng för de flesta hänger med sina egna nu de första dagarna. men jag och Dee gick och fixade ett engelskt simkort och lite mat och sedan tillbaka till skolan för att promenera vidare till Sea Life Center, där vi kollade på fiskar och liknande. usch! Men sedan gick jag ohc Dee och en norska till ett café, tog en cola i värmen och sedan gick vi mot shopping centret och därifrån tog jag en buss hem.
Hemma så satte jag mig ner, tog en kopp te och snackade lite med Jacky, som damen heter. Sedan tog vi en liten promenad och kollade vart jag kan ta bussen imånbitti eftersom jag börjar senare.
Här är lite bilder från huset som jag ska bo i nio månader:
Mitt rum
Halva garderoben är min :/
Vardagsrummet
Toaletten
Köket
Min utsikt från fönstret.
Som ni kan se är hon en saksamlare och har massa massa saker men jag får helt enkelt vänja mig. nu sitter jag och kollar en engelsk serie, Emmerdale, som jag tror heter hem till gården hemma. OCh till middagen kollade vi ett engelsk Halv åtta hos mig, som är hur kul som helst, vi sitter och skrattar tillsammans. har inga problem med engelskan. ikväll kommer även en annan student, japan och 48 bast :s jajaj vi märker om det stämmer ikväll.
Oj nu sputade rumsrenaren ut en doft, den gör det varje halvtimma eller vad det är. Äckligt.
Jaja Ha en fortsatt trevlig dag. Pusspuss
<3 J

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad grejor ni har där hemma! En luftrenare är väl inte så bra om man har astma...eller? Väldigt kul att titta på bilderna- Ha det bra - ta vara på dig....och det heter inte imån, det heter; imorgon! Hi hi puss puss och godnatt

2009-09-17 @ 22:08:33
Postat av: Lisa

Du ser ut att ha det bra, vilket mysigt rum du har! :) haha, är tanten gullig och snäll? jag tror nog att du kommer få det jättebra! vi hörs snart, ta hand om dig xxxxxxxx Lisa

2009-09-18 @ 09:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0