De hemska veckorna utan min dator!

Torsdag
Sitter och ska precis säga hej till min pojkvännen när datorn blev svart. tryckte antal gånger på startknappen och började pilla. när jag lyfte den insåg jag att den lät som en maraccas och förstod att den gått sönder. försökte ta isär hela datorn men delarna ville inte lossna. så jag packade ihop datorn och smsade min pojk och berättade vad som hade hänt.
Fredag
Vaknade förtvivlad när jag kom ihåg vad som hade hänt med min dator. Tog med mig den till skolan för att gå till en datorbutik efteråt. Lektion och en föreläsning senare åkte jag och Karolina till stan och i laptopaffären berättade de för mig att det skulle kosta massa att laga datorn så jag ringde min far och sa till honom att köpa en ny istället. Smsade min pojkvän att jag litade på honom att han skulle hitta en bra till mig. Sedan åkte vi tillbaka till skolan, väntade på de andra på stranden och sedan gick vi alla upp till gymmet dit alla skulle spela fotboll, förutom jag.
På kvällen var det traditionella fredaspubben. Det bar av till Riktiks, en ny bar.
Lördagen
tillbringades med att shoppa.
Söndag
Match. vi gick till jates igen och såg matchen mellan Arsenal och Chelsea. denna gången ville alla att Arsenal skulle vinna men tyvärr. Chelsea vann med 2-1 och Robin blev sur.
Måndag
Tog jag det lugnt, stannade hemma.
Tisdag
Jag var tvungen att gå till gymmet och betala med kort för några vänner, det tog en timma att gå dit och tillbaka.sedan åkte jag in till stan och mötte upp Andrea och Robin på en ny pub som hette the white rabbit. Dock tog jag näst sista bussen hem.
Onsdag
Match igen, denna gång mellan Arsenal och Liverpool. Och ÄNTLIGEN vann Arsenal. Ett mycket glatt gäng som tog sig hemåt.
Torsdag
Yippie, Valentine party på Residentet och sedan vidare på babylon klubben. Åkte hem från skolan och gjorde mig iordning och tog mig till residentet och Stephanie. Alla var jättesnygga och Stephanie och hennes rumskompisar hande ansiktsmålningar och alla vita klänningar.
Vi begav oss til babylon vid elvatiden. Har varit där så mycket sedan jag landade i Brighton så behöver itne visa id eller betala för att komma in längre. Säkerhetssnubben och garderobstjejen (som e från sverige) känner igen oss. Pinsamt? äh! Men ni ska veta att jag aldrig dricker när jag är ute på klubben.
Tog en taxi hem med Eva och Riika vid halv tretiden.
Fredag
var vi alla trötta. Men detta var Leas sista dag så tjugo personer gav sig av till Riktiks för att ha en hejdåkväll.
Lyckad hejdåkväll med extremt många människor men alla var så dagen efter så vi tog oss hem tidigt.
Tidigare på dagen hade jag lämnat Alla hjärtans dag kort till alla mina vänner. Kort på mig och personen i ett guld/silver fodral med en liten text till. På söndagen bombaderas jag av massa tacksms, så jag antar att det uppskattades. Skickade även ett fint till Min kära älskling därhemma <3
Lördag= Veckans höjdpunkt!
mitt på dagen åkte jag, Irene och Deseiree och handlade lite (vad desiree kallar det: groggvirke). Därefter åkte jag hem och packade en väska, åt och tog sedan bussen ner för att möta upp Irene och ta oss ut till Peacehaven där Desiree och Melanie väntade. Vi anlände och slog oss ner i soffan. Massa godis, snacks och kaka var uppdukade framför tv där filmerna skulle gå stupikvarten. Vi korkade upp vad vi hade köpt tidigare på dagen och började med att kolla Mamma Mia. Några glas senare och alla ljuvliga sånger senare kom slutscenen och alla flickor stod upp och dansade och sjöng. När vi lugnat ner oss lite, visat upp våra akrobatiska övningar för varandra och blandat nya drinkar slog vi oss ner och kollade på nästa film som var en annan kärleksfilm. Klockan ett var det slut, både filmen och vi så mot sängen vandrade vi. Inga bilder från denna dagen kommer upp, tack och lov.
Söndag = Alla hjärtans dag
Tänker inte skriva långt om den här dagen men kan säga att jag somnade nästan vid matbordet och sedan somnade jag ordentligt klockan sju och vaknade upp tolv timmar senare.
Måndag
spenderades vid datorn på skolan och sedan på stan för att hitta vita skor till Robin. Instalerade även en tv på mitt rum så jag slipper kolla på Eastenders och Coronationstreet.
Tisdag
Match igen. Denna gång var det Manchester - Milan. Manchester vann med 3-2. En grym match men vi fick inte så bra platser och det var en allmän seg kväll så vi åkte hem tidigt.
Onsdag
var det otroligt vacker väder, solen sken och det var supervarmt. Jag var ute och shoppade lite saker med Desiree och sedan hade jag en lugn hemmakväll.
Torsdag, idag då ;)
Bästa  dagen på länge. Började bra, vi firade att det var hundra dagar kvar tills vi kommer hem. Sedan så kom min dator :D
nu sitter jag hä och tänker på hur beroende man kan vara utav internet. Jag ÄLSKAR DET! jag älskar att leva i vår datorstyrda beroende värld.
sitter och säger godnatt till min älskling för första gången på två veckor, underbart e det :D
Tack alla ni som hjälpte mig att hitta min nya superfina minidator. :)
pusspuss och god alla hjärtansdag på er allihopa!
Och grattis morsan i efterskott, (nej är ingen dålig dotter, ringde henne faktiskt på morgonen och sjöng)
Bilder som försvunnit pga datorkrasch kommer upp senare.
.
.
.
Älskar dig föralltid J <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0