Oj oj oj, Kaos?

God jul på er alla. Sorry about den dåliga uppdateringen. Har haft lite jul lov så har inte haft tillgång till min dator och mina bilder ;) Men nu ska jag försöka förklara kort för er hur mina senaste tre veckor sett ut.
Som ni ser så är senaste gången jag skrev en onsdag. NU kommer historien om Torsdagen:
Ryktet hade gått att det skulle börja snöa. Många olika känslor om det eftersom vi skandinaver saknar snön men många andra skulle åka hem för julen. Och om Snön faller så går inga bussar och då kan man inte tar sig hem.
Såklart så kom det lite snö, men det lade sig inte eftersom det inte var så kallt. PÅ kvällen bestämde vi oss ändå för att chansa och åka ner till stan till pubben. Vi hade väldigt roligt den kvällen, men när snön började falla var vi inte tillräkligt snabba ut och vi missade bussen och snön hann lägga sig. Tyvärr. Vanligt vis tar det 40 minuter med bussen från pubben. Kan ju bara säga att det tar lite längre tid att gå. I högklackat och varm jacka började jag med två tjejkompisar gå hemåt. Två timmar senare stapplade jag innanför dörren och fick ett varmt välkomnande utav stephanie när hon såg mitt smink över hela ansiktet.
Bilder från den roliga kvällen:
Nu kommer historien om hemresan:
Dagen efter gick självkalrt inga bussar så det blev ingen skola för oss. jag började bli lite orolig, ringde mina föräldrar som beställde ett hotellrum till mig i stansted så jag kunde åka dit en dag innan. Så frammåt klockan fyra ringde jag en taxi som lyckades ta sig upp till området. åkte ner till tågstationen, lyckades byta mina biljetter till en dag tidigare och sedan bar det av. fyra timmar senare checkade jag in på hotellet och gick direkt och lade mig. dagen efter tog jag en taxi och lyckades på ett säkert sätt ta mig hem till sverige. Där väntade min kära pojkvän och min pappa :)
I ringer på bilden, inom den bor jag. Fattar ni att vägarna är såhär rena och klara och ändå klarar inte bussarna att köra.
Och nu Historien om Floridaresan:
Surprise: Vi åkte aldrig till Florida. Som ni kanske itne vet så har min familj planerat detta väldigt länge. På Tisdag morgon den 22e klockan halv sex anlände familjen på Landvetter flygplats och möttes av ett hundratal människor i kö. Pappa gick och tog reda på vad som stog på när det stod cancelled på vårt flyg. Jahoop, han kom tillbaka en timma senare och medelade oss att det blir inge floridaresa eftersom flyget inte lyfter pga vädret och att det inte går några fler så vi kunde inte ta nästa plan mot florida.
Vi satte oss ner för att diskutera möjligheterna av vad vi skulle göra och efter någon timme så hittade vi ett flyg till vår släkt som bor nere i Allicante. Det flyget skulle gå klockan sex på kvällen till barcelona och sedan skulle vi få flyga morgonen efter till allicante och sedan hyra bil till Quesada som byn heter där de bor.
Sagt och gjort, det gjorde vi. men först var vi ju tvunga att vänta tolv timmar på landvetter flygplats. Sådan tur att far min flyger så ofta att vi hade tillgång till Laungen med gratis dricka, kaffe, internet, mat och andra förnödenheter. :D
Väl nere i Quesada firade vi jul med Nina, lisa, morfar och familjen, åt god mat, tog lisas moppe och åkte runt och shoppade i de affärerna som var öppna. Sista dagen gick jag och färgade håret sedan åkte jag hem några dagar tidigare än mina päron.
Snygga kusinen.
Nyår:
Var hemma dan innan nyår, mättes upp av Joakim och hans pappa på Säve. Åkte hem och sedan hade jag några underbara dagar med min pojkvän. Nyår firades hemma hos otto med massa kompisar. De följande tio dagarna spenderades med min pojke, familj, bakandes och ute i den härliga snön (not). Fattar itne hur det kan bli så kallt?!?! Tjugo minusgrader, det är inte mänskligt.
Tillbaka igen.
Lyckades ta mig nästan hela vägen hem. När jag kom in till Brighton fick jag reda på att bussen inte gick upp till Woodingdean så jag tog en dyr taxi och nu sitter jag här hemma och längtar tillbaka till sverige. Hahah här väntade ju bara slask, bussar som krånglar och obetalda räkningar.
.
.
.
Joakim <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snällt att du bara la ut dom fina bilderna på mig.. hahahahaha :D förresten var jag med Miguel själv.. eller inte helt själv, honom inklusive hans 30+ kompisar WOHO PARTY! :D hahahah, hoppas du har det bra tillbaka i Brighton! Och ditt hår ISN'T YELLOW!

2010-01-11 @ 21:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0